Informacje

  • Arkusze maturalne z języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym zawierają przykładowe zestawy zadań opracowane w oparciu o wymagania egzaminacyjne obowiązujące od 2023 roku, określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 czerwca 2022 r. Publikacja uwzględnia treści zawarte w Informatorze o egzaminie maturalnym z języka hiszpańskiego od roku szkolnego 2022/2023 wraz z Aneksem i obejmuje wymagania ogólne i szczegółowe w zakresie znajomości środków językowych, rozumienia wypowiedzi, tworzenia wypowiedzi, reagowania na wypowiedzi i przetwarzania wypowiedzi. Zadania odpowiadają poziomowi biegłości językowej B1 oraz B1+ w zakresie rozumienia wypowiedzi wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (2001) wraz z dokumentem uzupełniającym (Companion Volume 2020).
  • Każdy zestaw zawiera 12 zadań zróżnicowanych pod względem sprawdzanych kompetencji językowych oraz typów zadań, wśród których znajdują się zadania zamknięte wielokrotnego wyboru i dobierania informacji oraz zadania otwarte, takie jak tekst z lukami, odpowiedzi na pytania i tworzenie wypowiedzi (wiadomość, e-mail, wpis na blogu lub forum internetowym). W każdym z proponowanych arkuszy maturalnych znalazło się zadanie mediacji językowej (zadanie 5.), polegające na przetwarzaniu informacji zawartych w tekstach hiszpańskojęzycznych, w tym w materiałach wizualnych, a następnie przekazaniu ich w języku polskim lub hiszpańskim w określonym kontekście sytuacyjnym.
  • Zapraszamy do rozwiązywania zadań. ¡Buena suerte!

Wersja demonstracyjna

  • Podręcznik

Materiały

Autorzy

  • Iwona Wiśniewska

    Iwona Wiśniewska

    Autorka
    Polska
    Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy oraz filologii hiszpańskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Egzaminator maturalny (w tym matura dwujęzyczna). Obecnie związana z Zespołem Szkół Ogólnokształcących Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego International School of Bydgoszcz, gdzie uczy języka hiszpańskiego w programie Middle Years Programme (IB MYP) oraz literatury hiszpańskiej i latynoamerykańskiej w Diploma Programme (IB DP), które są częścią międzynarodowego programu edukacyjnego International Baccalaureate.
  • Natasza Posadzy

    Natasza Posadzy

    Autorka
    Polska
    Z wykształcenia filolog, wykładowca akademicki oraz nauczyciel języka hiszpańskiego (liceum). Absolwentka filologii hiszpańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa. Zainteresowania badawcze: obraz Hiszpanii i jej mieszkańców w Polsce, wizerunek Półwyspu Iberyjskiego w polskojęzycznej literaturze geograficznej i historycznej XVIII i XIX stulecia, relacje polsko-hiszpańskie oraz stereotypy dotyczące Hiszpanii. Egzaminator maturalny z języka hiszpańskiego (w tym matura dwujęzyczna). Obecnie związana z Kujawsko-Pomorską Szkołą Wyższą w Bydgoszczy.

Kontakt

Jesteśmy dostępni:
pon. - piąt., w godzinach 9-17

12 358 04 02
info@wydawnictwodraco.pl

Zamówienia hurtowe i detaliczne
zamowienia@wydawnictwodraco.pl
+48 534 134 050

www.wydawnictwodraco.pl 

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Wydawnictwo Draco Sp. z o.o.